SV Spero

Bedrag lening: € 350.000
Rente: 1,84% met een rentevast periode van 25 jaar

Financiering kleedkamers voetbalvereniging Spero

De kleedkamers van voetbalvereniging Spero waren hoognodig aan vervanging toe. Het bestuur was al gestart met het zoeken naar financiering voor een duurzame, onderhoudsvriendelijke nieuwbouw met 12 kleedkamers, separate materiaalruimte en een EHBO–ruimte. Voorzitter Fons van Lith: “Het begon buiten met een praatje, tijdens een wedstrijd met een bestuurslid van een andere voetbalvereniging. We kwamen nog € 350.000,- tekort voor de financiering van nieuwe kleedkamers. Hij raadde me aan om eens te bellen met Financieren voor Verenigingen en vrijblijvend een offerte op te vragen voor de financiering. Dat was een gouden tip, want de volgende dag kreeg ik de indicaties van de financiering binnen (dat was binnen één dag)! Daarna is het snel gegaan met de financiering. Dat had ook te maken met de voorbereidingen die we als vereniging al in gang hadden gezet, om het tekort te financieren, maar toch. Het kapitaal hebben we eigenlijk pas nodig in januari 2018. Dit was geen probleem voor Financieren voor Verenigingen. Per september is de lening gesloten tegen 1.84%, 25 jaar rente vast. Intussen zijn we volop aan het bouwen, maar hadden we eerder geweten van de mogelijkheden van Financieren voor Verenigingen, dan had dat ons veel tijd en inspanning bespaard”.

Andere projecten

Pijnackerse Bridge Club