Verduurzamen van sportaccommodaties met financiering op maat!

Duurzame maatregelen zoals zonnepanelen, isolatie of LED verlichting besparen energie en leveren de clubkas daardoor geld op. Maar hoe kan uw club die investeringen financieren? Speciaal voor sportverenigingen in Overijssel is er nu Het Groene Fonds voor Verenigingen. Verenigingen kunnen via het fonds het benodigde geld lenen, tegen gunstige voorwaarden. Het financiële voordeel door de besparing is gegarandeerd groter dan de kosten van een lening.

Waarom lenen?

Energiebesparingsmaatregelingen vragen forse investeringen. Het duurt vaak jaren voordat een vereniging het geld daarvoor zelf bij elkaar gespaard heeft. Met een lening bespaart uw club direct op energie-uitgaven en komen de voordelen meteen ten goede aan de clubkas. Hierdoor kan de vereniging weer andere investeringen doen, zoals een nieuwe inrichting of een verbouwing. Omdat de lening gefinancierd wordt uit de opbrengst van de maatregelen, loopt de vereniging weinig risico.

De voordelen op een rij

• Binnen 48 uur een leningsvoorstel
  • Flexibel door 100% boetevrij extra aflossen
  • Laag vast rentetarief van 2,8% voor 15 jaar
  • Eenvoudige procedure zónder garantstelling
  • 100% financiering mogelijk
  • Aflossing in 15 jaar en daardoor lage jaarlijkse lasten
  • Eerdere investeringen kunnen worden meegefinancierd
  • Werkt samen met De Groene Club

Hoe werkt het?
Nadat de investeringen voor de energiebesparende maatregelen bekend zijn, kunt u voor de sportvereniging een vrijblijvend leningsvoorstel aanvragen via deze site. Binnen 48 uur ontvangt u het voorstel. Sluit dat voorstel aan bij de verwachtingen, dan volgt een offerte op maat. De offerte heeft een lange geldigheidsduur, zodat het bestuur deze voor goedkeuring aan de ledenvergadering kan voorleggen.

Over het fonds

Stichting Het Groene Fonds voor Verenigingen Overijssel is een maatschappelijk fonds zonder winstoogmerk. Het heeft als doel leningen met gunstige voorwaarden beschikbaar te stellen aan sportverenigingen. Het fonds is mede mogelijk gemaakt door Energiefonds Overijssel. Dit energiefonds stelt geld ter beschikking om energiebesparing en duurzaamheid in Overijssel te bevorderen. Het Groene Fonds voor Verenigingen Overijssel werkt samen met De Groene Club. De Groene Club neemt de sportvereniging al het regelwerk rondom energiebesparing uit handen (zie: www.degroeneclub.nl). De Groene Club is een initiatief van de KNVB in samenwerking met de KNLTB en KNHB.

Download hier de folder van het Groene fonds voor verenigingen.