BVC Bergschenhoek

BVC Bergenschenhoek

De sportvereniging in Bergschenhoek is één van de grotere en vooruitstrevende voetbalverenigingen binnen de gemeente Lansingerland. Groot vanwege de bevolkingsgroei, omdat de gemeente geografisch onderdeel is van de Zuidvleugel van de Randstad en de hoogste woondichtheid van Nederland heeft. Vooruitstrevend omdat de voetbalvereniging BVCB een conjunctureel geïnspireerde sportorganisatie is met een breed sportprogramma voor de leden met een veelzijdige publieke agenda om de sportfaciliteiten toegankelijk te maken voor de lokale bevolking. BVCB is gevestigd in Bergschenhoek een woonkern van 20.000 inwoners. De voetbalvereniging heeft ruim 1.100 leden. Het grootste deel daarvan (750) zijn jeugdleden. Op het moment van een renteherziening is becijferd dat het oversluiten van de lopende lening bij een andere kredietverlener voordeliger kan zijn. Tegen deze achtergrond is een herfinanciering ontworpen en op 10 juli 2018 heeft het gemeentebestuur daarover een positief besluit genomen. De lening is op 16 augustus 2018 gesloten met de NWB-Bank. De stortingsdatum van het kapitaal is 3 september 2018. Het betreft een lening van € 62.500,- met een looptijd van negen jaar, tegen 0,720% voor een negen jaar rente vast periode.

Andere projecten

Pijnackerse Bridge Club