Stichting Alphens
Tennispark

Stichting Alphens Tennispark

Sport: Tennis (Tennisvereniging Nieuwe Sloot)
Sportorganisatie: Stichting Alphens Tennispark
Plaats: Alphen aan den Rijn
Investering: Herfinanciering bestaande leningen en investering in nieuwe tennisvelden
Bedrag lening: € 3,4 miljoen
Rente: 1,63% met een rente vast periode van 22,5 jaar

Herfinanciering Stichting Alphens Tennispark Alphen aan den Rijn

Stichting Alphens Tennispark is een koepelorganisatie die in Alphen aan den Rijn m.n. de tennis- en squashactiviteiten en -verenigingen faciliteert. Het eerste tennispark ontstond in 1948 met de aanleg van 2 tennisbanen. Inmiddels zijn er 3 parken, w.o. het oudste park Tean en het multifunctionele complex Nieuwe Sloot www.nieuwesloot.nl , met in totaal 27 graveltennisbanen, 12 binnen tennisbanen, 11 squashbanen, minitennis- en Padelbanen. Er zijn ruim 2000 leden verbonden aan 3 tennisverenigingen, ca. 400 squashleden en daarnaast honderden overige spelers die in meer of minder georganiseerd verband hun racketsport(en) beoefenen.

De Stichting had diverse oude en dure leningen die de vooruitgang en de uitbreidingsplannen beperkten. De ideale oplossing was om ‘af te rekenen’ met die dure leningen. Een indicatieve herberekening voor de herfinanciering door de organisatie ‘Financieren voor Verenigingen’ maakte indruk op het stichtingsbestuur en de gemeente Alphen aan den Rijn. Het college van de gemeente was positief over deze methode van herstructurering waarmee deelname aan de (racket-) sportactiviteiten betaalbaar bleef. Direct na het raadsbesluit is het proces van de herfinanciering afgerond en is € 3,3 miljoen aangetrokken tegen 1,63% voor (gemiddeld.) 22½ jaar rente vast. De Stichting heeft door herfinanciering ruimte gekregen om te investeren in nieuwe voorzieningen. Daarbij leverde ‘Financieren voor Verenigingen’ een sponsorbijdrage aan het sponsorpakket dat door Tennis- en squashcentrum Nieuwe Sloot is opgezet t.b.v. het verenigingslid Diede de Groot voor haar (internationale) rolstoeltenniscarriere (www.diededegroot.nl).

Andere projecten

Pijnackerse Bridge Club